شهر آرمانی ( گروه فرهنگی میلاد شرق)

رسانه دفتر نمایندگی پایگاه اطلاع رسانی راه دانا در رباط کریم

شهر آرمانی ( گروه فرهنگی میلاد شرق)

رسانه دفتر نمایندگی پایگاه اطلاع رسانی راه دانا در رباط کریم

فرماندار رباط کریم : بزودی مشکل آب آلارد ، کیکاور و پرندک برطرف می شود


فرماندار رباط کریم : کمبود و قطع شدن گسترده آب طی روز‌های اخیر، در بسیاری از مناطق شهرستان اعتراض مردم  را در پی داشت و ساکنان این شهرستان از فرمانداری درخواست کردند که با تدبیر مناسب، مشکل قطعی و افت فشار آب را برطرف کند.

سید مهدی ساداتی در گفت و گویی با " شبکه اطلاع رسانی راه دانا " با اعلام این خبرافزود: با پیگیری‌های انجام شده مقرر گردید تا از خط لوله کوثر به میزان 5 لیتر در ثانیه و اتصال یک حلقه چاه آب در مدار شبکه از نیمه مرداد ماه این مشکل مرتفع شود.

گفتنی است، شهرستان و دشت رباط کریم در منطقه جنوب غربی و هموار تهران قرارگرفته و شهر رباط کریم که از قدیمی‌ترین شهرهای استان تهران است، در میان دشتی حاصل خیز و با صفا قرار دارد.

در کاوش های باستان شناسی طی سالهای ۶۹ و ۷۳ آثار تاریخی متعددی در این منطقه یافت شده که نشان دهنده  قدمت این شهرستان تاریخی است.

این شهر تاریخی به دلیل قرار گرفتن درمسیر کاروانهای زیارتی خراسان به بغداد از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، که همین امر و نیز قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم، سبب ساخته شدن کاروانسراهایی مانند کاروانسرای «سنگی» ، کاروانسرای «فتحعلیشاهی» که قدمتی بیش از ۳ هزار سال دارد و هرودت مورخ معروف یونانی مبنای این شهر را به دیاکو، نخستین شهریار ماد، نسبت می‌دهد./ محمد عمرانی 980508

خبر 1/ منتشر شده در شبکه اطلاع رسانی راه دانا / 8 مرداد 98ساعت 15 / شناسه خبر 1508306/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.